<figure class="op-ad"> <iframe width="300" height="250" style="border:0; margin:0;" src="https://www.facebook.com/adnw_request?placement=2036097586609347_2036097603276012&adtype=banner300x250"></iframe> </figure>
វិធីរៀនគណិតវិទ្យាឲ្យពូកែ
កាលពីកន្លងទៅខ្ញុំបានផ្ញើអ៊ ីម៉ែលមួយទៅ លោកគ្រូវិចិត្រ សូមយោបល់ និងដំបូន្មានមួយចំនួនដើម្បី ក្លាយខ្លួនជាសិស្សពូកែគណិតវ ិទ្យា។ ខ្ញុំយល់ថាដំបូន្មានរបស់គាត ់ពិតជាល្អណាស់ ដូច្នេះខ្ញុំក៏សម្រេចចិត្តយ កមកផ្សព្វផ្សាយដល់មិត្តទាំង ឡាយដែលស្នេហាវិស័យគណិតវិទ្យ ា និងចង់ក្លាយខ្លួនជាសិស្សពូក ែគណិតវិទ្យា។ ខាងក្រោយនេះគឺជាខ្លឹមសារសេច ក្ដីដែលលោកគ្រូវិចិត្របានតប មកវិញ៖
ដោយគ្រូខ្មែរយើង។ ដោះស្រាយអោយអស់។ ប្រមូលឯកសារបរទេសតាមអ៊ីនធ័រ នេតមានច្រើនណាស់រឺ មិនអញ្ចឹងទេ ទិញសៀវភៅគណិតវិទ្យាយួនមកសិក ្សាក៏បានបើសិនជាប្អូនអាចអាន បាន។
២) រៀនខ្លួនឯង ៖ រៀនពីគ្រូ វាម្យ៉ាងហើយ តែមិនប្រាកដថាទៅរៀនគួរច្រើន ម៉ោងពូកែជាងរៀនខ្លួនឯងនោះទេ ។ រៀនច្រើនគ្រូប្អូនអាចជួបលំហ ាត់ប្លែកៗតែលំហាត់ទាំងនោះគ្ មានមកពីណាក្រៅពីសៀវភៅ ដែលប្អូនគ្មាននោះទេ ដូច្នេះបើចំនុចទី ១) ប្អូនធ្វើបានហើយកំរណាស់ ដែល លំហាត់គ្រូដាក់មកហើយប្អូនមិ នដែលឃើញ។ ចំនុចមិនល្អដែលរៀនច្រើនគ្រូ នោះ គឺប្អូនគ្មានពេលសិក្សាដោយខ្ លួនឯងអស់កំលាំងខ្សោយប្រាជ្ញ ា។
៣) លំហាត់ពិបាក ៖ លំហាត់ខ្លះពិបាកមែន ឃើញភ្លាមមិនដឹងជាដោះស្រាយយ៉ ាងណានោះទេសូម្បីតែអានចំលើយក ៏មិនយល់ដែរ។ ចំពោះបញ្ហានេះសូមប្អូនអានចំ លើយសិន។ បន្ទាប់មកទុកវាចោលប្រហែលមួយ សប្តាហ៍ ក្នុងអំលុងពេលនេះ ដោះស្រាយលំហាត់ផ្សេងទៀត។រួច ហើយ ត្រលប់មកដោះស្រាយលំហាត់នេះវ ិញ។ លើកនេះ តាមបទពិសោធរបស់ខ្ញុំលំហាត់ន េះមិនលំបាកដូចមុនទៀតទេ ស្រួលយល់។ ចូរកត់ចំនាំវិធីសាស្ត្រក្នុ ងការដោះស្រាយតែមិនមែនទន្ទេញ ចំលើយនោះទេ។ សាកល្បងរហូតទាល់តែប្អូនអាចដ ោះស្រាយវាចេញដោយមិនបាច់អានច ំលើយ។
៤) សរសេរ ៖ ប្រើប៊ិច និងក្រដាសដោះស្រាយលំហាត់។ មិនត្រូវយកសៀវភៅមកហើយអានចំល ើយអានយល់ ហើយគិតថាខ្លូនចេះទេ។ បើយើងធ្វើបែបនេះ ទោះអានបានរាប់ពាន់លំហាត់ ក៏គ្មានទទួលបានបទពិសោធអ្វីស ្រួចស្រាល់ដែរ។ សរសេរដំនោះស្រាយលំហាត់ដោយខ្ លួនឯង សឹមអានចំលើយ។ បើដោះស្រាយមិនចេញអានចំលើយរួ ច ហើយបិទចំលើយទុក រួចសរសេរដំនោះស្រាយឡើងវិញ។
៥) គ្មានអ្វីដែលខ្លួនមិនអាចនោះ ទេ ៖ មិនត្រូវមានគំនិតថា លំហាត់សៀវភៅយួនពិបាកមិនសមនឹ ងសមត្ថភាពខ្លួន កំរិតនេះពិបាក កំរិតនោះពិបាកនោះទេ។ ត្រូវគិតថា ងាយទេ ទោះបីការពិត យើងដោះស្រាយមិនចេញក៏ដោយ។ ត្រូវមានអារម្មណ៍មើលងាយលំហា ត់នេះ រួចដោះស្រាយវាអោយចេញ។ រឺដោះស្រាយមិនចេញក៏ដោយ ក៏ត្រូវតែមើលងាយវាថា ងាយស្រួលដែរ។ ការមើលងាយនេះ គឺជួយកុំអោយយើងសុញប្រាជ្ញា។ តែមិនមែនមើលងាយហើយទុកចោលនោះ ទេ។ ហើយការមើលងាយនេះ ត្រូវរក្សាតែនៅក្នុងចិត្តខ្ លួនប៉ុណ្ណោះ មិនមែនទៅដើរនិយាយអួតគេឯងថា ងាយៗ នោះទេ។
៦) វេលាសមស្រប ៖ ជាទូទៅ សំរាប់ខ្ញុំ ពេលព្រឹកបន្ទាប់ពីភ្ញាក់ពីដ េកភ្លាម ខ្ញុំអានមេរៀនឆាប់យល់ជាងពេល ផ្សេងទៀត។ លំហាត់ពិបាកក៏ដោះស្រាយនៅពេល ព្រឹកឆាប់ចេញដែរ។ រៀនពេលព្រឹកចាំបានយូរ ។ ពេលព្រឹកនេះមិនមែនរហូតដល់ម៉ ោង ៣ ម៉ោង ៤ ភ្លឺ នោះទេ មិនត្រូវព្រឹកពេកទេ ព្រោះអាចបាក់កំលាំង។ ត្រឹមម៉ោង ៥ កន្លះអី ជាការគ្រប់គ្រាន់ហើយ។
៧) កុំខ្ជិល ៖ បើសិនជាប្អូនចេញដំនើរដោយដោះ ស្រាយលំហាត់មិនចេញ សូមកុំបាក់ទឹកចិត្ត។ ខ្វែងលំហាត់ដោះស្រាយមិនចេញន ោះទុកសិន ដោះស្រាយអាផ្សេង។ ចាំថ្ងៃក្រោយមកសងសឹកវិញ ព្រោះបើនៅសុញនឹងលំហាត់មួយនេ ះ នឹងខាតពេលឥតប្រយោជន៍។ ការព្យាយាមសំខាន់ណាស់។
៨) កុំខ្លាចនឹងសួរគ្រូ ៖ បើប្អូនមានលំហាត់ណាដោះស្រាយ មិនចេញ ចូររំខានគ្រូរបស់ប្អូន យកទៅសួរគាត់ ក្រែងលោគាត់មានវិធីសាស្ត្រល ្អណាមួយ។ កុំខ្លាចចិត្តគាត់អី។
កាលពីកន្លងទៅខ្ញុំបានផ្ញើអ៊
<figure class="op-ad"> <iframe width="300" height="250" style="border:0; margin:0;" src="https://www.facebook.com/adnw_request?placement=2036097586609347_2036097603276012&adtype=banner300x250"></iframe> </figure>១) ប្រមូលឯកសារអោយបានច្រើន ៖ ទិញសៀវភៅចាស់ថ្មីដែលបោះពុម្ពលក់
២) រៀនខ្លួនឯង ៖ រៀនពីគ្រូ វាម្យ៉ាងហើយ តែមិនប្រាកដថាទៅរៀនគួរច្រើន
៣) លំហាត់ពិបាក ៖ លំហាត់ខ្លះពិបាកមែន ឃើញភ្លាមមិនដឹងជាដោះស្រាយយ៉
៤) សរសេរ ៖ ប្រើប៊ិច និងក្រដាសដោះស្រាយលំហាត់។ មិនត្រូវយកសៀវភៅមកហើយអានចំល
៥) គ្មានអ្វីដែលខ្លួនមិនអាចនោះ
៦) វេលាសមស្រប ៖ ជាទូទៅ សំរាប់ខ្ញុំ ពេលព្រឹកបន្ទាប់ពីភ្ញាក់ពីដ
៧) កុំខ្ជិល ៖ បើសិនជាប្អូនចេញដំនើរដោយដោះ
៨) កុំខ្លាចនឹងសួរគ្រូ ៖ បើប្អូនមានលំហាត់ណាដោះស្រាយ
No comments:
Post a Comment